Despre romani plecati la munca, rromi in cocioabe, tigani boratzi, violuri, crime si alte potlogarii, papagali pe probleme de afaceri externe, vacante la Roma anulate si multa multa gimba pentru cei care nu se simt.
Se ia una bucata comisie de combatere a discriminarii si se face un brainshtorming foarte productiv care impune folosirea sub sanctiunea legii a termenului de rrom (cu doi de "r" ca sa nu fie probleme de copywright cu ciocolatica cu rom) in loc de binecunoscutul si de la sine admisul tigan, cu variantele cioara, ciorex, indian, colorat si asa mai departe.
Se cauta in cartea de bucate a Uniunii Europene reteta cat mai exacta, pentru ca nu cumva sa dea rasismul in foc si sa se murdareasca aragazul produs in Belgia.
Se amesteca la foc mic, timp de cativa ani, adaugandu-se treptat cativa stropi de prostie, ignoranta si obscurantism socio-politic, 2-3 linguri de absurditate, si se lasa la fiert. Dupa un timp, se scot vizele din oala si se arunca la gunoi.
Amestecul rezultat se pune intr-un frigider, Indesit sa zicem , si se lasa peste noapte.
Se taie frumos in forme cu shishu si se aseaza in tava in prealabil unsa cu trafic de carne vie si proxenetism. Se lasa la cuptor cateva minute si se serveste cu garnitura de jena, penibil, eventual decorata cu cateva frunze de incompetenta. Se mananca in timp ce se da din umeri, se citeste ziarul cu stiri incredibil de dramatice sau se iau pumni in gura de la peluza Irriducibili de la Lazio Roma!
Va dorim pofta buna!
3 comentarii:
Fenomenul "imigraţie", aşa cum a fost demonstrat (A.Sayad), nu este doar o problemă economică, socială, politică sau juridică, ci şi cognitivă. Imigrarea nu poate fi analizată doar dpdv al acţiunii, ci şi al interacţiunii. Este mai mult decît ori ce alt fenomen capabil să dezvăluie natura societăţii de acceptare(accoglienza). Îndeplineşte funcţia de oglindă. Astfel că întîmpinînd această "problemă", 's-a reacţionat', după o primă fază de indiferenţă, în mod negativ şi excludent. Cu toate acestea, 'a fost atribuită' străinilor propria incapacitate de a înfrunta fenomenele migratorii. Mai mult decît atît, de obicei, cînd moare un imigrant, porneşte un fel de cenzură preventivă, automatică, în baza cărora crimele devin 'accidente' sau pur şi simplu fapte diverse, mai mult sau mai puţin lipsite de semnificaţie. Şi totuşi "această atitudine în numele căreia 'sălbaticii'(sau a tuturor acelora care sunt consideraţi ca atare) sunt respinşi în afara umanităţii, este exact atitudinea cea mai remarcabilă a aceloraşi sălbatici. Adevăratul sălbatic este acela care nu relativizează diferenţele propriului grup de apartenenţă, care nu gîndeşte în mod decentrat." (Levi Straus). Cît timp nu vor înceta dezumanizarea celuilalt(:'Eu imigrant'), "Ei" ne vor privi din oglindă şi ne vor arăta cum suntem.
"Tziganii sunt indeobste neasimilabili, ca aproape toate triburile venite din Orient.Ei raman legati intr-o organizatie fantomatica dar efectiva[...]cel mai mare impediment in obtinerea drepturilor de etnie formandu-l stadiul de civilizatie arhaica, educatia diametral opusa, ceea ce face ca scoalrizarea nomazilor sa fie un fapt de domeniul utopiei[...]daca aceasta categorie de nomazi va deveni vreodata statornica atunci aceste probleme se vor pune cu mare si dureroasa acuitate" (Josif Constantin Dragan)
In cuvintele unui taximetrist cu care am avut marea placere sa merg de curand " Astia nu sunt romani domle, sunt din India, d'aia de umblau peste tot, flamanzi d'aia".Flamand as in flamand din Flandra, adica locuitor al Belgiei. De la nomad la flamand e doar un pas asadar.
Trimiteți un comentariu